Evde sağlık hizmeti memnuniyet değerlendirme anketi yapılıyor
Osmaniye’de evde sağlık hizmeti alan hasta ve yakınlarına yönelik memnuniyet değerlendirme anketinin uygulanmaya başlandığı bildirildi.
Osmaniye Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri Cem Uraldı, yaptığı açıklamada, evde sağlık hizmetlerinin koruyucu, tedavi ve rehabilite edici sağlık hizmetlerinde, fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden gereksinimi olan birey ve ailelere, bakım sürekliliğinin etkili bir biçimde sunulması amacını güden, multidisipliner hizmet organizasyonu olduğunu belirtti.
Anket çalışması kapsamında üç ayda 300 hasta ve yakınına ulaşmanın hedeflendiğini ifade eden Uraldı, şunları kaydetti:
“Evde Sağlık Hizmetleri ilk aşamada yatağa bağımlı hastalar olmak üzere, Bedensel engeli nedeniyle evde tıbbi desteğe ihtiyacı olan hastalara,
Serebro-vasküler hastalara, Alzheimer hastalarına, Diyabet Komplikasyonları olan hastalara,Dekibütüs Ülseri olan hastalara, KOAH vb. solunum sistemi hastalığı olan hastalara,Kronik Böbrek Yetmezliği olan hastalara, Siroz Hastalarına, Kronik Kalp Hastalığı olan hastalara, Terminal dönem palyatif bakıma ihtiyacı olan hastalara ve İleri derecede kas hastalığı olan hastalara evinde ve aile ortamında sağlık hizmeti vermektedir.”
Uraldı, sağlık hizmetlerinde hasta memnuniyetinin önemli olduğunu belirtti.
Anket çalışmasının önemsendiğine dikkat çeken Uraldı, “Osmaniye Devlet Hastanesi bünyesinde hizmet vermekte olan Evde Sağlık Hizmetleri Birimimiz tarafından sunulan hizmetleri değerlendirmek, aksaklıkları tespit etmek ve ailelerin evde sağlık hizmetlerinden beklentilerini ölçebilmek amacıyla hasta ve hasta yakınlarına yönelik bir anket uygulaması Genel Sekreterliğimiz Tıbbi Hizmetler Başkanlığı bünyesinde başlatılmıştır. Çalışmanın 3 aylık dönemde 300 hasta ve/veya yakınına ulaşılarak yüzyüze yapılması planlanmaktadır. Yapılan anket çalışması sonucu Evde Sağlık Hizmetleri kapsamında sunulan hizmetlerde yeni yaklaşımlara örnek olması düşünülmektedir”